شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
بانک ایران زمین با مشارکت در اجرای «طرح ملی توانمندسازی محلات» با پوشش ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار، در پی بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی، توسعه کسب‌وکار کارآفرینانه و اشتغال‌زایی در این مناطق است.
کد خبر: ۶۷۹۴۸
تیتر 20-  بانک ایران زمین با مشارکت در اجرای «طرح ملی توانمندسازی محلات» با پوشش 2020 محله کم‌برخوردار، در پی بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی، توسعه کسب‌وکار کارآفرینانه و اشتغال‌زایی در این مناطق است.این اقدام ارزشمند که برخاسته از فلسفه و رویکرد متعالی این بانک در حوزه «مسئولیت اجتماعی» است، دریچه‌های روشنی را به سوی آینده خانواده‌ها، به‌ویژه جوانان این محلات، در عرصه بهبود کیفیت زندگی می‌گشاید.
 
مسئولیت اجتماعی شرکتی یا سازمانی (CSR)، به عنوان یک چارچوب اخلاقی، بیانگر انجام تعهدات و وظایف سازمان‌ها در برابر مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی در جهت منفعت جامعه و در نهایت، ارتقای هویت و خوشنامی برند است. این موضوع، خصوصا در سال‌های اخیر، بیش از پیش، مورد توجه بنگاه‌های اقتصادی به‌ویژه بانک‌ها قرار گرفته است. 
 
اکنون نقش بانک‌ها به عنوان تسهیل‌گر و محرک چرخ‌های اقتصادی، نهاد مولد ثروت و نیز فراهم‌کننده خدمات برای اجتماعات محلی، ملی و بین‌المللی، بسیار حائز اهمیت است. آنها قادرند جریان‌سازی مسئولیت اجتماعی و نهادینه‌سازی آن را در جامعه برعهده گیرند. در این زمینه، نتایج یک تحقیق با عنوان «بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بانک‌ها بر نگرش و رفتار مشتریان» نشان می‌دهد ابتکارهای مشتری‌مدارانه، بشردوستانه و در نهایت، حفظ محیط زیست، قوی‌ترین تاثیر را بر رفتار مشتریان دارد.
 
بانک ایران زمین، با تاکید بر ارزش‌آفرینی به عنوان مهم‌ترین وجه مشتری مداری، بر این باور است که ارزش‌آفرینی صرفا محدود به سود مادی نیست و از این‌رو، نگاه جدی به حوزه مسئولیت اجتماعی دارد؛ موضوعی که در پیام مدیرعامل این بانک در وب‌سایت این مجموعه نیز قابل مشاهده است: «بانک ایران زمین... تلاش می‌کند مسئولیت سنگینی را که جامعه بر دوشش نهاده، از کمک به اقتصاد رو به رشد و مقاومتی کشور در شرایط پس از تحریم، تعاملات جهانی و اثرگذاری با کنشگری مناسب تا خواست مخاطبین را با تلفیق مسئولیت‌های اجتماعی- اقتصادی و نگرشی نو به صنعت بانکداری ارائه کند.»
 
در همین راستا، «طرح ملی توانمندسازی محلات» که اخیرا تفاهم‌نامه آن بین بانک ایران زمین و بنیاد آینده سازان محلات (باما) امضا شده، از ابتکارات این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی با تاکید بر اقشار کم‌برخوردار است. این بانک، با مشارکت در این طرح، به واسطه ارتباط نزدیک با جوامع محلی و توجه به نیازها و چالش‌های آنها، سهم بسزایی در مسئولیت اجتماعی دارد و در مسیر بهبود رفاه اقتصادی و اجتماعی این قشر جامعه حرکت می‌کند. 
 
در این طرح، نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف ارائه خدمات در حوزه‌های مسکن، اشتغال، سلامت، تغذیه و پوشاک در 2020 محله، مشارکت دارند و توانمندسازی افراد بالای ۳۰ سال به منظور رفاه بیشتر و تحول ویژه نوجوانان و جوانان در حوزه استعدادیابی برای اشتغال با درآمدزایی مناسب صورت می‌گیرد. بر اساس طرح توانمندسازی محلات، برای هر کوچه یک شهردار و در مجموع، 20 هزار شهردار انتخاب شده است. شهرداران محلات، آموزش‌های متعددی را در حوزه‌های مدیریتی و تیم‌سازی با دریافت مدرک بین‌المللی فرامی‌گیرند.  
 
پیوستن بانک ایران زمین برای مشارکت در پیشبرد طرح ملی توانمندسازی محلات که به اجتماعات کم‌برخوردار اختصاص دارد، بیش از هرچیز، بیانگر تعهد این بانک و جدی گرفتن حوزه مسئولیت اجتماعی است. این موضوع با فلسفه فعالیت بانک ایران زمین، به عنوان «پدیده‌ای از کارآفرینی در بخش‌های مختلف اقتصادی»، پشتیبانی از «بانکداری مسئولانه در ایران» و حساس بودن به «رشد پایدار اقتصاد ایران» کاملا سازگار است.
 
بانک ایران زمین از طریق ارتقای خدمات بانکی و اعطای تسهیلات حمایتی به کارآفرینان، کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط، خوداشتغالی، مشاغل خانگی، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و پشتیبانی از پروژه‌های محلی، علاوه بر توانمندسازی افراد، به رشد و توسعه اقتصادی مناطق کم‌برخوردار نیز کمک می‌کند. سهیم شدن بانک در اجرای طرح ملی توانمندسازی محلات، علاوه بر محرومیت‌‌زدایی، به کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال پایدار در این مناطق می‌انجامد.
یکی دیگر از دستاوردهای حمایت از محلات کمتر توسعه‌یافته، خدمت‌رسانی به این مناطق از طریق توسعه بانکداری دیجیتال به عنوان شعار اصلی بانک ایران زمین است. تمرکز این بانک در عصر فناوری‌های نوین، ارائه خدمات بانکی بر اساس نیاز مشتریان با قابلیت‌های حوزه پرداخت الکترونیک و پلتفرم‌های آنلاین است. از این‌رو، به دلیل بهره‌‌مندی لازم از زیرساخت‌ فناوری اطلاعات، امکان عرضه خدمات متنوع به جوامع محلی که دسترسی کمتری به خدمات بانکی دارند، از سوی این بانک فراهم است. 
 
اقدامات مستمر بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی، بیانگر رویکرد واقعی به این موضوع، فراتر از صرف بودجه کلان و شوهای نمایشی در لوای فعالیت‌های بشردوستانه است. راه‌اندازی کمپین «پیک زمین»  و «من هم یک جنگلبانم»، افتتاح دو مدرسه به نام «فرزندان ایران زمین» در مناطق محروم استان خوزستان، ایجاد پویش «آلرژی به مصرف انرژی»، حمایت از 2000 کودک تحت پوشش کمیته امداد در پویش «ایران مهربان» و...، تنها برخی از جلوه‌های بارز تلاش‌های این بانک در عرصه مسئولیت اجتماعی، طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود. 
 
نگرش ارزشمند مدیران بانک ایران زمین، مبنی بر اینکه «مسئولیت اجتماعی سازمانی و فردی در قبال جامعه و افراد آن باید به یک دغدغه تبدیل شود» و استمرار برنامه‌ها در این حوزه، که اکنون در طرح ملی توانمندسازی محلات، بروز یافته، نویدبخش دستاوردهای چشمگیر مانند توسعه اقتصادی مناطق کم‌برخوردار، تقویت زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی، توانمندسازی جوانان و نوجوانان، افزایش دسترسی به خدمات مالی و توسعه زیرساخت‌های فناوری، از طریق خدمات بانکداری آنلاین و دیجیتال است.
 
ارسال نظرات
موضوعات روز